The archetype rectangular volume of this monte alentejano is divided into two parts: the house and the annex with a garage and service areas. In the interstice is the entrance patio that introduces a closer contact with the natural surroundings to the interior space.
The building consists of a mixed structure of reinforced concrete pillars on which lays the traditional tiled roof. Inside the house the rustic pine beams structure appears as a part of the ceiling all coated wood and the whole set is painted in white. The floor has one material: handmade ceramic tijoleira.
O volume arquétipo de monte alentejano é fragmentado em duas partes: a casa e o anexo com garagem e áreas do serviço. No interstício está o pátio de entrada que introduz no espaço interior um contacto mais próximo com a envolvente natural.
O edifício é constituído por uma estrutura mista de pilares de betão armado sobre os quais assentam os barrotes de madeira rústica de pinho que compõem as duas águas do telhado em telha tradicional. Toda a madeira é pintada de branco, desde os barrotes, ao revestimento do tecto e aos acabamentos do interior. O chão tem um único material: tijoleira de cerâmica artesanal.